• 1399-03-16

 

متاسفانه برخی رفتارهای دون در صنعت آپشن کشور زیاد است. با عرضه ایمورتال کلاچ برقی از اسفند 98 تا کنون رشد استقبال به گونه ای مطلوب بوده که پیش بینی کارشناسان از برتری بی چون و چرای ایران کلاچ در آینده نزدیک حکایت دارد.

حقیقت این است که عملگر کشنده ایمورتال کلاچ نخستین عملگر بی نقص برای خودروهای داخلی است. قدرت کشش 80 کیلوگرم و کورس کشش 30 میلیمتر و سرعت عمل مناسب ساختار اولیه عملگر را ایده آل کرده است.

از طرفی چرخش 3 برابری عملگر ایمورتال معادل 360 درجه نسبت به نمونه عملگرهای قبلی که حداکثر 120 درجه بود، باعث دقت فوق العاده این عملگر شده است. همچنین فشار روی موتور به 30 درصد قبل کاهش یافته است. این درحالیست که ایران کلاچ برای عملگر ایمورتال از یک موتور قوی ضد اب کمپانی بوش آلمان برای این سیستم استفاده نموده است.

با این اوصاف طبق داده های طراحی این سیستم برای 15 سال کار مداوم طراحی شده و ایران کلاچ برای 50 ماه به آن گارانتی تعویض داده است.

علاوه بر اینها آپشنهای ریموت پارکینگ ، سیستم ضد سرقت و اتصال به گوشی موبایل و همچنین قویترین سیستم نیم کلاچ روی شیب باعث نگرانی در برخی شرکتهای کوچک این عرصه شده و بعضی از آنها را به واکنش وا داشته است.

در یک اظهار نظر غیر مسئولانه مدیر اتاکو مدعی شد که با نامگذاری ایمورتال مخالف است و بهتر است که به آن اسم ایمورتال زالو دهند چرا که این سیستم با ارتزاق زیاد از برق خودرو خود را جاودانه می گذارد. این در حالیست که موتور کشنده مذکور به عنوان عملگر در خودرو های بنز استفاده می شود.

البته از نظر ما نامگذاری ایمورتال زالو بد نیست . به این دلیل که ایمورتال زالو آمده تا خونهای کثیف صنعت آپشن را بمکد و کلاهبرداری و دروغ و فریب مشتری را از صحنه آپشن حذف نماید.

لازم به ذکر است مستندات شرکت kessens طراح بین المللی سیستم AMT که ورژن پیشرفته کلاچ اتوماتیک است ، نشان می دهد که عملگر کلاچ برقی دقیقا به 150 وات قدرت نیاز دارد.

جالب است بدانید ایمورتال زالو یا همین شرکت مدعی خود از موتور برف پاک کن پیکان در ساخت عملگر استفاده می کند و برا ی حل مشکل کشش از فنر کششی غیر اصولی استفاده می کند که مدام خورد شده و باید تعویض شود.